Aleksandra Gołaj - perkusja - NFM Filharmonia Wrocławska
Wrocławianka, perkusistka, muzyk. Absolwentka Akademii
Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu. Studiowała także na Akademii Muzycznej im. L. Janacka w Brnie. Laureatka wielu konkursów, m.in. I miejsca na konkursie wibrafonowym VI Giornate Della Percussione w Fermo. Stypendystka Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Prezydenta Miasta Wrocławia. Na stałe związana grupą perkusji NFM Filharmonii Wrocławskiej.
Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu. Studiowała także na Akademii Muzycznej im. L. Janacka w Brnie. Laureatka wielu konkursów, m.in. I miejsca na konkursie wibrafonowym VI Giornate Della Percussione w Fermo. Stypendystka Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Prezydenta Miasta Wrocławia. Na stałe związana grupą perkusji NFM Filharmonii Wrocławskiej.
Członkini Ensemble Kompopolex – tria specjalizującego się w
muzyce najnowszej. Jako kameralistka regularnie występuje na festiwalach związanych z muzyką współczesną. W ostatnich latach były to m. in.: Musica Polonica Nova (2018, 2024), Musica Electronica Nova (2017, 2023), ISCM World Music Days 2014, Muzyka na Szczytach (2015), Warszawska Jesień (2019, 2020, 2023), Sacrum Profanum (2020,2021), Musica Moderna (2024), Musica Privata (2021), Unerhoerte Musik/Berlin (2021), Mixtur/Barcelona (2023), Klang/Kopenhaga (2024), Heroines of Sound/Berlin (2024). Regularnie dokonuje prawykonań zarówno polskich jak i zagranicznych kompozytorów. Współpracuje z wrocławskim oddziałem Związku Kompozytorów Polskich. W latach 2015-2018 wykładowczyni w klasie perkusji na Akademii Muzycznej we Wrocławiu.
muzyce najnowszej. Jako kameralistka regularnie występuje na festiwalach związanych z muzyką współczesną. W ostatnich latach były to m. in.: Musica Polonica Nova (2018, 2024), Musica Electronica Nova (2017, 2023), ISCM World Music Days 2014, Muzyka na Szczytach (2015), Warszawska Jesień (2019, 2020, 2023), Sacrum Profanum (2020,2021), Musica Moderna (2024), Musica Privata (2021), Unerhoerte Musik/Berlin (2021), Mixtur/Barcelona (2023), Klang/Kopenhaga (2024), Heroines of Sound/Berlin (2024). Regularnie dokonuje prawykonań zarówno polskich jak i zagranicznych kompozytorów. Współpracuje z wrocławskim oddziałem Związku Kompozytorów Polskich. W latach 2015-2018 wykładowczyni w klasie perkusji na Akademii Muzycznej we Wrocławiu.
